Norra stå?

Norra Stå. Råsunda eller Ejendals Arena?

Jag är kluven till att norra ståplatsläktaren kallas 'Norra Stå' i Ejendals Arena. Norra stå är ett väl inkört begrepp i AIK-kretsar och jag tycker det känns konstigt att använda samma namn i Leksand. Att läktaren i gamla ishallen kallades Södra Stå och det därför är naturligt att döpa den nya till Norra förstår jag. Nu är det inkört och om någon mer skulle vilja för sent att döpa om.

Men jag skulle vilja se en ändring av namnet - ändå. Jag skulle gärna se att alla läktare döptes om. 3 sidor får gärna ha sponsornamn, intäkter är alltid välkommet.

Men den norra läktaren ska vara föreningens hjärta, döp den därefter.

"Lassas Stå"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0