Kollar och 12 lag i elitserien

Tomas Kollar till Leksand. Mycket bra värvning. Kan Kollar och Bergenström bilda en ny jobbig kedja? Gnugg i hörnen av Tomas och Jensa, sedan skickar de in pucken till X (Patric Carlsson?) som sprätter upp den i nätet. Jag gillar inriktningen på värvningarna i år, de är jordnära på nått sätt.

2:a kedjan - Kollar - Carlsson - Bergenström
3:e kedjan - Eneqvist - Hägglund - Ollas


Det kommer vara jobbigt att möta Leksand, och göra ont. Risk för att mycket av spelet kommer hålla till längs sargerna dock.


"Det gör oooont att mööta Leeeeeeeksand - Ja det gör oont att mööta Leeeeeksand."


*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Att förbundet säger nej till en utökning av elitserien är rätt tycker jag. Jag  var för 14 lag under en lång tid, men med den ökande konkurrensen om spelare från KHL så räcker helt enkelt inte spelarna till. 12 lag känns nästan mycket det också nu. En minskning till 12 lag i allsvenskan är jag en stark förespråkare för också, det blir en större jämnhet och bättre kvalité på matcher både för publik och för juniorer som vill utvecklas.

Dock är den viktigaste frågan egentligen den om hur uppflyttning ska gå till. Jag är en stark, ,mycket stark, förespråkare för direktuppflyttning om man står som seriesegrare efter säsongens slut. En belöning till segraren helt enkelt, systemet som, i all sin spänning, existerar nu är skrämmande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0