Fortsatt lugn vecka?

Förutom några mindre händelser egentligen:

1. Sportkommitén presenterades. Skeptikerna ställer sig frågande till Patric Kjellbergs kontaktnät. Åhman framför Kjellbergs ledaregenskaper som tyngsta anledning till att han ska vara kommiténs ledare. Låter vettigt tycker jag. Kontakterna får Lundström, Eklund, Strömberg, Olsson stå för. Jag tycker det låter som om det räcker. Patric Kjellbergs uppgift i sammanhanget är att leda och styra gruppens arbete åt samma håll.

2. Christer Hjalmarsson för sluta som heltidsanställd målvaktstränare i Leksand. Ingen större överraskning i dessa tider av finansiell osäkerhet. Hjalmarsson verkar inte riktigt klarat av att täta till Eddie Läck tillräckligt. Många puckar "slinker in" bakom honom kan jag tycka. Samtidigt så var säsongen med Puurula och Hirsch en katastrof.
Nu tar Stefan Ladhe över. Hans meriter är, iallafall på det teoretiska planet, ganska imponerande. Han har gjort instruktionsfilmer och arbetar på förbundet med juniorlagets målvakter. Nu ska han alltså försöka sig på Leksands målvakter, på deltid. Jag hoppas han kan göra "en Granqvist". Erik Hanses kanske kan bli en ny Enroth?

3. Träningsmatcherna offentliggjordes. Spännande matcher i år. Ryska lag, Elitserielag, DERBYN och självklart Clas Ohlson Cup! Träningsturneringen som jag gillar mer och mer för varje år. Förra året saknades Mora och den känsla som infann sig det första årets turnering fanns inte där, men det var ändå en riktigt, riktigt rolig turnering.

4. Lotvonen. 195cm. Nästan 100kg. Det är mer än reklam som kommer klistras fast på sargerna i de allsvenska arenorna.

5. Rhodin. Valde inte Mora iallafall. Skönt. Dom hade sett livsfarliga ut.

6. Viasat Hockey. En mycket god nyhet tror jag. Men det innebär att jag måste skaffa digital-box- illa. Jag har försökt hålla mig undan, men nu ser jag ingen annan utväg än att krypa till korset. Comhem får snart ett samtal...

7. VM. Bättre än väntat. Men ändå - ack så dåligt. Chanslösa mot Canada (Kanada?). Men tittar du på laguppställningarna så var resultaten egentligen det enda realistiska. Att Sverige ens slog Tjeckien får ses som en minibragd.

Hade kanske hänt lite ändå.
Eftersom alla roar sig med att göra laguppställningar så ska jag göra detsamma. (Med laget just nu)

Leinonen
Hanses

Huokko - Ekman-Larsson
Lotvonen - Knutsson
Lundström - Ullman
Källström

Prestberg - Johansson - Weinstock
Carlsson - Hägglund - Persson
Bergenström - ? - Martinssen
Ollas - Åslin - Eneqvist

Målvaktssidan kan behöva förstärkning, men där är det ingen brådska.

Backsidan ser ut att behöva en spelskicklig back att komplementera Lotvonen, alternativt en skridskoskicklig back som spelar med Janne Huokko. Janne är mycket, men snabb är han inte. Då kan OEL spela med Kimmo Lotvonen. Lundström och Ullman känns som ett bra 3:e backpar just nu.

Forwardsidan kräver en center och helst en center som kan styra ett PP och tempot i hela matchen. En riktig strateg, våran version av Johan Davidsson/Tony Mårtensson/Rikard Wallin/Jörgen Jönsson/Per Svartvadet/Niklas Andersson/Jonas Johnsson. En spelare som spelar med hjärta och skicklighet, en "franchise-player", en symbol för Leksand och våran typ av hockey. Är Hägglund en kandidat kanske? Han behöver ytterligare ett steg i utvecklingen då dock. Åslin får överta Hägglunds roll i krigarkedjan preliminärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0