Scott Gomez till Kanada!

Har jag underskattat Glen Sather när jag utnämnde honom till NHL's sämsta GM?

Han har lyckats med det omöjliga, att trada Scott Gomez och öppnat upp en stor bit löneutrymme. Redo för nya tag (misstag?) imorgon?

Bob Gainey, GM i Montreal, måste ha förhoppningar på att Scotts nedåtpekande form de senaste åren vänder, annars sitter han på pottan. Fansen i Montreal kräver mycket den här säsongen, Vinny LaCavaliers namn har viskats sedan i vintras - Scott Gomez är en mycket klen tröst.

Tiden får utvisa vem som blir vinnare i den här affären, preliminärt (och mitt tips är) Rangers - som nu kan satsa helhjärtat på nya dyra värvningar imorgon. Manhattan skakar av förväntan (nja...).

Gonatt Bob Gainey, gonatt.

I och med detta så antas Heatley gå till Rangers. Och så var Sather tillbaka i min skamvrå. Jag skulle inte ta i Heatley med tång om jag var GM i NHL. Att be om en trade offentligt för andra gången, det tyder på dålig respekt för en arbetsgivare som betalat dig många miljoner. Nej, Heatley må vara en gudabenådad hockeyspelare men jag har tappat respekten för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0