Nordström ändå?

Enligt Aftonbladet ska Peter Nordström nu ändå vara på gång till Leksand. Lundström och Åhman ska ha skickat ut tiggarbrev till 'Guldlaget' och dessa ska ha ställt upp med pengar.

Jag upprepar vad jag sagt i det här fallet en gång till. Peter Nordström är - hel och frisk - en av elitseriens bästa spelare. Han skulle, i allsvenskan, vara en oerhört viktig kugge för Leksand i kampen om en elitserieplats.

Mitt aber i detta är: Är det inte dags att Leksand börjar lita på det spelarmaterial man har? Att inte ha så bråttom den här gången och låta spelare som Markus 'Pajen' Persson få chansen i en offensiv kedja. Peter Nordström får inte plats i mitt lag - absolut inte på grund av hans kvaliteér som spelare eller som människa - utan på grund av att jag vill se yngre spelare få chansen i år. Jag vill förutom 'Pajen', se Weinstock, Åslin, Martinsen och 'krigarna' i framskjutna positioner i laget.

Lägg pengarna på en back istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0