'Monstret' & Hudler

Jonas Gustavsson klar för Toronto, ingen skräll egentligen. Brian Burke har verkligen gjort allt för att Jonas ska komma till Ontario. För svenskar ser jag egentligen två lag i NHL som står ut lite mer än andra, Rangers och Maple Leafs. Original Six- lag med tunga, tidiga svenska traditioner.

Nog om 'Monstret', jag tror det kommer att gå bra.

*** *** *** *** *** ***

Däremot att Jiri Hudler väljer Dynamo Moskva är däremot en intressantare nyhet. Min första tanke var att det är ett knep av Hudler. Ett knep för att sätta press på Detroit och därigenom få upp lönen. Jiri kan ha väntat sig att det skulle komma högre bud från övriga NHL-klubbar och på så sätt få högre lön - det kanske inte gick hem och han vänder sig mot KHL för att på så sätt få högre lön.
Det ska även sägas att Jiri har anmält sig till löne- arbitration (där facket och NHL bestämmer skälig lön). Sista ordet är knappast sagt och jag måste säga att jag är lite besviken på att hockeysverige.se inte nämner detta. 

*** *** *** *** *** ***

Jag vill minnas att hockeysverige.se för något år sedan slog ett slag för att inte vara sensationslystna. Nu verkar det snarare tvärtom i deras rubriksättning. Ett ironiskt- statement från herr Pettersson? Eller blott en journalistisk smitta? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0