Lakers rör på sig?

I Växjö ryktas det om att en "bomb" släpps i dagarna. Det ska handla om Steve Saviano och Peter Tsimilakis. Men har inte Växjö redan två bra amerikaner? (Lundbohm och MacNevin)
Tsimilakis ska ha grekiskt medborgarskap, Saviano har jag inte hittat något som tyder på dubbla medborgarskap.

Saviano gjorde ett hyllat gästspel under säsongen 06/07 och ska nu vara på väg tillbaka till klubben. Steve har, i två år, hyrt ut sina tjänster till Tappara - där produktionen varit sådär. Finska ligan är inte målsnål och 21poäng på 57 matcher imponerar inte direkt. Nu har jag inte sett någonting av Steve i Finland och vilken roll i laget han hade har jag ingen aning om. 21 poäng kan vara en mycket bra notering om han användes som 3:e center utan större offensiva uppgifter - men att plocka in en amerikan för att spela 3:e fiolen låter osannolikt, men inte omöjligt.

Peter Tsimilakis vet jag ingenting om, men imponerar inte i statistiken (seniorligorna).Vad har Växjö sett i honom undrar jag? Är det tänkbart att han värvas som "talang"? Han producerade en del i OHL och det är möjligtvis den Peter man vill se i Lakerdome i vinter. Jag är reserverat skeptisk till Tsimilakis. Dock brukar jag aldrig ha rätt när jag går på känsla, jag kanske ska prova att göra som George Costanza: Göra tvärtemot vad jag tror/tycker/tänker. Ett första försök kommer alltså här: Peter Tsimilakis kommer att göra succé i Växjö, en rå talang som med lite småländsk matjord i fickorna kommer bli den powerplay- center som Lakejerna suktar efter. Grattis Lakers om värvningen går i lås!

Vi får se hur det slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0