Jean- Luc Grand- Pierre

En Pierre (Bellemare) ut och en Grand- Pierre in. Solklart uppköp! En vanlig Pierre, mot en Stor- Pierre.

-40 i tyska ligan - och därmed sämst - är minst sagt oroande. Hur mycket man kan skylla på mycket istid och dåliga medspelare är oklart. DEL- ligan har jag ingen som helst kunskap om.

Jean- Luc kommer agera tuffing i Leksand och jag förväntar mig säkert spel ut egen zon och en hel del omkullvälta motståndare framför Leinonen/Ericson i vinter. Uppfyller han detta är jag nöjd, allt annat blir bonus.

Oktoberkontrakt är jag alltid motståndare till, oavsett spelare. Glad över ändringarna i skattereglerna som gör att artistkontrakt omöjliggörs.

Typisk "Strumpan"- spelare skulle jag vilja påstå. Stor, tung och tuff. Bara han kommer till Sverige för att tävla så kommer han nog göra alla nöjda. Kanske till och med bli en publikfavorit. Men då gäller det att han tävlar och inte tänker på annat under de sex månader han är i landet. Ingen ny Jackman- incident, tack.

Strömberg verkar ha stort inflytande över hur laget formeras. Det har inte framkommit tydligt under Tomas och Tomas tid. Riktningsändring eller var det ett krav från 'Leffe' när han skrev på?

Gillar ändå riktningen på värvningen, en rollspelare. En spelare som gör att en Oliver Ekman eller en Peter Nordström eller en Weinstock kan få utrymme att göra det dom är bra på.

Läste jag någonstans att han hade ett bra skott från blå?

Alltid bra med en rightskytt!

Denna gången pirrade det till i maggropen betydligt mer när jag såg adressaten på SMS:et.

Jamie Oliver var alltså inte aktuell att ta över restaurangen i Ejendals? Jean- Luc Grand- Pierre låter annars som ett mycket förnämt kocknamn, med en lika förnäm mustasch.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0