Fjällorientering

Att följa Leksands fjällorientering via GPS visade sig vara spännande. 30 timmar av slit och släp följs via internet och jag måste säga att vis första anblicken blev jag något oroad...
För det första så finns lag 4 inte med på satellitbilden, vilket skulle innebära att vi förlorar: Eric Johanson, Per Anton Lundström, Tomas Kollar, Kenny Källström, Timo Leinonen. Det blir tufft att värva en ny förstecenter (?), en ny förstemålvakt och till det en defensiv back samt en ny Kollar. Illa, illa...

Men det är inte det enda som oroar, lag 5 verkar ha fastnat vid vägrenen vid Rv84. Högtrafikerat? -Knappast. Jag går direkt till att misstänka det värsta. Ett lag som består av: Jens Bergenström, Peter Nordström, Johan Eneqvist, Erik Hanses, Martin Janohls, har naturligtvis råkat ut för en skada och säkert har Peter Nordström råkat ut för en korsbandsskada efter att Patrik Hucko har kört förbi i en bil som släpper ut skamliga mängder koldioxid. När sedan övriga laget ska hjälpa 'Norda' tillbaka till vägrenen kommer Alexander Ribbenstrand och kör på 'Jensa', så att hans axelskada slås upp och är borta fram till december.

Jag borde med andra ord inte följa upplösningen på denna tävling, som just nu leds av lag 2. Pelle Prestberg verkar leda ungdomarna på ett föredömligt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0