Petrovicky

Äntligen händer det lite saker på marknaden! Robert Petrovicky hade tydligen fått för sig att hans kontrakt med Leksand även sträckte sig över denna säsongen - något Leksand inte alls håller med om.

Robert gjorde en slät insats under kvalserien 2009. Ingenting att hålla kvar i Dalarna tänker Andersson & Pettersson & Lundström & Jag.

Det är överhuvudtaget tråkigt att se konflikter blossa upp på det här sättet, speciellt med spelare som har haft en så fin karriär som Robert Petrovicky, en karriär och spelare som är värd att respektera. Jag kan nu välja att komma ihåg hans fina kvalserie 2008 eller hans kvalserie 2009, mycket beror på hur kontraktstvisten löses. Blir det en bitter historia blir även jag bitter - och kommer minnas kvalserien 2009.

Nu misstänker jag att detta är en typisk 'Leksand- story'. Leksand är intressant för många av Dalarnas Tidningars läsare och då blir naturligtvis små korn snabbt en hel gröttallrik (en metafor som fungerar?). Mikael Lundström verkar inte allt för orolig och då tänker inte jag bli allt för orolig.

*** *** *** *** *** ***

För övrigt vill jag höra en programförklaring av den nya sportkommitén. Vad är deras vision egentligen? Hur vill de att Leksand ska spela? Vad ska de göra annorlunda?

Sedan undrar jag om alla tre är avlönade på heltid av Leksand? P-E Eklund skulle fokusera på att rekrytera juniorer och Kjellberg är ansvarig för hela kommiténs arbete. Men är En heltidstjänst (Lundströms) ersatt med tre heltidstjänster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0